S/Y LAZY LADY

W sposób mniej sformalizowany uczestniczyłem w wydarzeniach Oldtimerów od 2019r. na swojej łódce Lazy Lady, ale również na Pannie Wodnej z Jackiem Kochankiem, na Agir'ze z Markiem Jabłeckim.
Łódkę kupiłem w 2017r. Według deklaracji sprzedającego została przywieziona znad Jeziora Bodeńskiego. Już wtedy miała nazwę własną Lazy Lady. Pozostała przy swoim imieniu, bo imienia nie powinno się zmieniać. Tak jej dali na chrzcie i już. Po przywiezieniu do Polski stała w Kamieńczyku przez 2 lata. Tam została zniszczona m. in. wyłamany pokład przy stopach kosza rufowego i słupku relingowym, zalana wodą z deszczu kabina na długi okres, częściowo poprzecierane żagle przez ich szorowanie po podłodze hangaru, ukradzione materace itd. Łódkę jakoś ogarnąłem w 2017r i w kolejnych latach doposażałem i dopieszczałem na ile pozwalał mi czas i środki finansowe.
Łódka zarejestrowana w PZŻ w sierpniu 2017.
Miejsce budowy Stocznia NEPTUN Niemcy
Armator | Dariusz Miłkowski |
---|---|
Klasa | Klasa NEPTUT 22 wersja balastowo mieczowa |
Lc-Długość całkowita [m] | 6,8 |
Bc-Szerokość całkowita [m] | 2,4 |
Ożaglowanie [typ] | slup |
S-Powierzchnia żagli [m2] | 26 |
T-Zanurzenie [m] | 0,5/1,1m falszkil z wysuwanym mieczem |
Rok budowy/przebudowy | 1977 |
Kadłub [materiał] | Laminat epoksydowo szklany |
Silnik | Yamaha 5kM |
Łódka bardzo dzielna. Stocznia robiła ją w 2 wersjach w pełni wymiennych t.j balastowo mieczowej (śródlądzie i morskie wody osłonięte) i balastowej (morza i oceany świata, oczywiście po wymaganym doposażeniu). Wymienność wersji polega na tym, że w kabinie odkręca się 8 śrub w dnie, wtedy odpada falszkil z mieszczącym się w nim mieczem, a w to miejsce przykręca się pełnowymiarowy kil 1,2m oczywiście produkowany przez stocznię. Dodatkowo zalecana jest wymiana olinowania stałego na grubszy rozmiar.
Aby w pełni uświadomić sobie skąd bierze się dzielność łódki wystarczy m.in. zwrócić uwagę na nieproporcjonalnie niski maszt.