S/Y BATAN

| Klasa | przebudowana szalupa |
|---|---|
| Rok budowy/przebudowy | 1957/1994-1998 (wodowanie) |
| Budowniczy | Jerzy Sas-Pawlikowski |
| Lc-Długość całkowita [m] | 9,5 |
| Lwl-Długość KLW [m] | 7,80 |
| Bc-Szerokość całkowita [m] | 2,95 |
| Ożaglowanie [typ] | Kuter gaflowy |
| S-Powierzchnia żagli [m2] | 35 |
| T-Zanurzenie [m] | 2,00 (0,60) |
| Typ płaszczyzny oporu bocznego | miecz |
| Masa własna [kg] | 3500 |
| Masa balastu [kg] | ok. 1000 kg miecz + balast |
| Kadłub [materiał] | Laminat poliestrowo - szklany |
| Załoga | 5-6 |
| Oficjalna strona internetowa jachtu | batan.cba.pl |
Batan został wybudowany w latach 1994-1998 w Kietlicach przez Jerzego Sas-Pawlikowskiego na bazie kadłuba szalupy okrętowej ze stoczni Ustka (rok prod. 1957), korzystając z cennych porad wspominanego już na naszych stronach Antoniego Andrulonisa.
Niestety w 2014 Jerzy Sas-Pawlikowski odszedł na wieczną wachtę pozostawiając synowi Tomaszowi w spadku Batana i wszystkie związane z tym przywileje i obowiązki. W chwili obecnej portem macierzystym Batana są Ogonki i gospodarstwo agroturystyczne "U Ireny" (znane wielu żeglarzom z domowej kuchni i wędzonych ryb). Jacht od czasu powstania zapewnia całej rodzinie wiele miłych wrażeń i przeżyć podczas letnich urlopów odwdzięczając się w ten sposób za godziny pracy poświęconych na budowę, konserwacje i liczne modernizacje.


M/Y RYTMY ŻYWOŁÓW
S/Y SZALONY SMOK
S/Y CZŁAPEK